vaclav.g
Posts: 4
Joined: Wed Nov 25, 2015 11:43 am
Contact: Send private message

Nastavení podpor Slicer Průša

Wed Jan 04, 2017 3:29 pm

Ahojte,

chtěl jsem Vás poprosit o radu.
Je možné nastavit ve sliceru podporu tak, že se bude tisknout jen na dílec?
Myslím to tak, že se podpora nezačne tisknout po obvodu hned od první vrstvy, ale začne se tisknout až na výtisk.
Někde musí být nastavený nějaký přesah podpor vůči tisknutému objektu nebo něco podobného.

Děkuju za rady.

tisk.png
tisk.png (357.71 KiB) Viewed 509 times

vojtěch.b3
Site Admin
Site Admin
Posts: 428
Joined: Sat May 28, 2016 6:19 am
Contact: Send private message

Re: Nastavení podpor Slicer Průša

Thu Jan 05, 2017 4:46 pm

Přesah je ve Slic3ru zadrátovaný, takže se toho momentálně nemůžete zbavit. Většinou chce člověk opak: Aby se netiskly podpory na objekt.

toma.m5
Posts: 20
Joined: Mon Apr 25, 2016 7:25 am
Contact: Send private message

Re: Nastavení podpor Slicer Průša

Wed Jan 11, 2017 12:53 pm

A jde nějak ve Sliceru nastavit aby se podpory netiskly tak blízko perimetru? Většinou semi support speče dohromady s tisknutelným objektem a podpora nejde oddělit.

vojtěch.b3
Site Admin
Site Admin
Posts: 428
Joined: Sat May 28, 2016 6:19 am
Contact: Send private message

Re: Nastavení podpor Slicer Průša

Wed Jan 11, 2017 1:41 pm

Momentálně to nelze, ale další verze Slic3ru bude mít možnost nastavit si mezeru v XY rovině.

michal.p7
Posts: 2
Joined: Fri Aug 12, 2016 10:14 pm
Contact: Send private message

Re: Nastavení podpor Slicer Průša

Sat Jan 14, 2017 12:33 am

Nejsem si jist jestli mám stejný problém, ale:
Mám model obdelník a uvnitř jsou kruhy a ke spojení dochází až po několika vrstvách mostem - kruhy se po několika vrstvách začnou od podložky prohýbat/odlepovat a občas i udpadnou - materiál ABS. Něco jako spodek kostičky Lego Duplo.
Řešení co jsem odzkoušel:
první pomocná vrstva "Raft layers" - aby nedošlo k odlupování předmětu podpora musí být hustá, ale z modelu pak jde jen pracně odstraňovat.

Co mi nejde:
- Potřeboval bych, aby se vrstva "Raft layers" nebo""Interface layers/Interface pattern spacing" sloučila s první vrstvou modelu - stačí mi jen řídký rastr na přichycení vnitřní struktury.
- "Brim" - udělá pomocné vrstvy jen kolem obdelníku a nikoli uvnitř.

Ono by vůbec bylo moc prýma, když už Slic3r není v češtině, aby k tomu byl podrobnej českej návod, která funkce co dělá, či do budoucna nějakej seriál videí s ukázkama.

Díky

pavel.j2
Posts: 22
Joined: Wed Jun 08, 2016 11:06 am
Contact: Send private message

Re: Nastavení podpor Slicer Průša

Mon Jan 16, 2017 4:26 am

Na zamezeni odlepování malých styčných ploch slouží Brim. Naspecfikujete akorát jeho šířku v mm.

michal.p7
Posts: 2
Joined: Fri Aug 12, 2016 10:14 pm
Contact: Send private message

Re: Nastavení podpor Slicer Průša

Mon Jan 16, 2017 10:52 pm

Právě že Brim na toto nefunguje - dělá podporu jen vnějším okrajům modelu, ale vnitřních samostatných částí si nevšímá, viz. obr. a já bych právě potřeboval podporu na tyto plochou malé vnitřní části.
Attachments
screen2.jpg
screen2.jpg (81.28 KiB) Viewed 347 times
screen1.jpg
screen1.jpg (77.52 KiB) Viewed 347 times

pavel.j2
Posts: 22
Joined: Wed Jun 08, 2016 11:06 am
Contact: Send private message

Re: Nastavení podpor Slicer Průša

Wed Jan 18, 2017 11:39 am

Tak to jo. Jde asi o ty 3 volne lezici kruhy, ze? Asi jedine domodelovat brimy na vysku vrstvy.

david.t2
Posts: 1317
Joined: Sun May 15, 2016 1:19 pm
Contact: Send private message

Re: Nastavení podpor Slicer Průša

Wed Jan 18, 2017 1:56 pm

A jak vypadá celý model? Nejde třeba vytisknout vzhůru nohama? Pokud ne, řešil bych to asi jako již bylo řečeno - domodelovat pomocné části ve výšce jedné nebo dvou vrstev, aby pak šly lehce odlámat. Nemusely by mít vyloženě vzhled jako brim, klidně by to mohly být krátké spojnice podobně jako jsou vidět namodelované v levé části toho objektu mezi těmi kruhy.

User avatar
Godric
Posts: 125
Joined: Fri Mar 25, 2016 3:11 pm
Location: Liberec
Contact: Send private message

Re: Nastavení podpor Slicer Průša

Wed Jan 18, 2017 10:27 pm

Tak ono by to chtělo doplnit funkci brimu i na vnitřní části modelu... někdy je fakt důležitější vnitřek než venek... občas je sranda, když mě Sli3er udělá brim na podpěry, které jsou z vnějšku modelu, ale na samotný díl brim už neudělá...

Return to “Rady k tisku - Nastavení Slic3ru, KISSliceru, oprava modelů, ...”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest