St4ge
Posts: 8
Joined: Wed Feb 01, 2017 7:03 am
Contact: Send private message

Špatná kvalita tisku podpěr a výplně

Wed Mar 07, 2018 5:47 pm

Ahoj, už nějakou dobu řeším špatnou kvalitu tisku podpěr a výplně - viz obrázek.
Zvláštní je, že se stěnou objektu nemám problém. Neví někdo co s tím? Zkoušel jsem čistit trysku, zpomalovat tisk a hrál jsem si s teplotou. Filament používám výhradně od PlastyMladeč a tisknu jen PLA.
Attachments
IMG_0863.JPG
IMG_0863.JPG (2.28 MiB) Viewed 345 times
IMG_0864.JPG
IMG_0864.JPG (2.53 MiB) Viewed 345 times

JamalXface
Posts: 33
Joined: Mon Dec 14, 2015 4:03 pm
Contact: Send private message

Re: Špatná kvalita tisku podpěr a výplně

Thu Mar 08, 2018 12:13 pm

Ahoj,
rád bych poradil jen nejsem odborník. Osobně si myslím že to bude v nastavení v programu. Jestli nevíš kde se změnila hodnota, zkusil bych přeinstalovat slicer aby to mělo původní přednastavené hodnoty. Mohlo by to pomoci. Uvidíš za to nic nedáš.
Jamal Xface :roll:

St4ge
Posts: 8
Joined: Wed Feb 01, 2017 7:03 am
Contact: Send private message

Re: Špatná kvalita tisku podpěr a výplně

Sat Mar 10, 2018 10:58 am

Ahoj, tak jsem to dnes zkusil. Bohužel beze změny :( . Budu pátrat dál...

User avatar
Panzr
Posts: 29
Joined: Thu Jun 15, 2017 4:09 pm
Topics answered: 1
Contact: Send private message

Re: Špatná kvalita tisku podpěr a výplně

Sat Mar 10, 2018 5:18 pm

Je to přecpaný materiálem, zkusit snížit hodnotu extrusion multiplier ve sliceru v sekci fillament a zkoušet. A nebo je v tiskárně zrovna firmware kde to špatně spočítali - nahrát jinej.

St4ge
Posts: 8
Joined: Wed Feb 01, 2017 7:03 am
Contact: Send private message

Re: Špatná kvalita tisku podpěr a výplně

Wed Mar 14, 2018 8:39 pm

Ahoj, nejprve bych chtěl poděkovat za všechny odpovědi....poslední dobou nemám moc času.

Co jsem zkoušel:
- nahrát starší firmware - beze změny
- nainstaloval jsem starší slicer - beze změny
- hrál jsem si s extrusion multiplier až do hodnoty 0.8, tam už začal být špatný i tisk obvodu tisknutého objektu - jinak také beze změny
- vybalil jsem fungl nový filament jestli náhodou není nějaký navlhlý

Ještě bych chtěl podotknout, že jsem do nastavení sliceru nijak nezasahoval a nyní používám aktuální verzi (zkoušel jsem i v PrusaControl)

Už nevím...zítra zkusím ABS
Attachments
IMG_E0876.JPG
kousek vytištěné podpěry
IMG_E0876.JPG (1.35 MiB) Viewed 190 times

miroslav.h4
Posts: 307
Joined: Thu Jul 07, 2016 9:23 am
Topics answered: 2
Contact: Send private message

Re: Špatná kvalita tisku podpěr a výplně

Wed Mar 14, 2018 8:57 pm

A co tak se podívat na utažení šroubů řemeniček na motorech? Zkus si spustit selftest a potom se uvidí. Na posledním obrázku evidentně nesedí navazování vrstev.

St4ge
Posts: 8
Joined: Wed Feb 01, 2017 7:03 am
Contact: Send private message

Re: Špatná kvalita tisku podpěr a výplně

Thu Mar 15, 2018 7:39 am

To jsem kontroloval a hlavně mě zajímalo podávací kolečko filamentu - vše je utažené.

Poslední obrázek je kousek podpěry, ale to je vyfoceno kolmo na stěnu podpěry takže bych se měl dívat na rovnou stěnu, ale místo toho mi to dělá takové "bloby" a výsledkem je ta odpornost :evil: ... jak se vrství, tak to vytváří spíš takové pilíře mezi kterými je natažený filament (na obrázcích nahoře je to vidět dobře).

Opravdu zvláštní mi přijde, že to dělají jen podpěry a trochu i výplň. Perimeters mi to tiskne krásně.

Dnes jsem ještě zkousel ABS, ale ten mi při tisku praská jak kdybych tam dělal popcorn - asi natáhl vlhkost a já s ním dlouhou dobu netiskl (tak nějak jsem myslel, že ABS tohle nedělá :oops: )

Return to “Ostatní (Archiv)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests