stanislav.m4
Posts: 3
Joined: Mon Jul 31, 2017 9:37 am
Contact: Send private message

Chumacik filamentu na prvej vrstve

Mon Feb 12, 2018 8:44 pm

Zdravim, v poslednom case sa mi stava, ze sa na prvej vrstve niekde uchyti pomerne velky chumacik filamentu
File 12-02-2018, 21 24 18.jpg
File 12-02-2018, 21 24 18.jpg (105.26 KiB) Viewed 301 times
Sorry za kvalitu, ten mobil tak na blizko uz moc neostri.

Nepodarilo sa mi zatial vypozorovat, ako sa tam dostane, vyzera to ako keby bol niekde prichyteny a naraz sa uvolnil, nikdy sa to ale nestalo na kraji kde si "rozbieha" trysku ani v skirte. Je to vzdy niekde v prvej vrstve, ak si toho vsimnem, pauznem print, odstrihnem to spicatymi noznicami a potom uz nie je ziadny problem. Prva vrstva inak vyzera relativne v poriadku a drzi bez problemov a ani pokial ide o vacsiu plochu, tak sa to uz druhykrat nestane. Napadlo ma, ze je mozno tryska prilis nizko, ale pokial ju o nieco zdvihnem, ma uz tendenciu sa odliepat.

i3 MK2S, PLA, defaultove nastavenie Slic3ru, filament taktiez z Prusa shopu.

Vdaka

BEST ANSWER by SnyX » Tue Feb 20, 2018 11:43 am
I když to vypadá docela rozplácle, tzn. tryska dost nízko, tohle by se stát nemělo. Mě se tohle stávalo jen proto, že při nahřátí tiskárny trochu filamentu vyteče, při autokalibraci se zkroutí do chuchvalce a občas se chuchvalec nějakou dobu udrží na boku trysky, a spadne až v průběhu tisku.
Proto vždy čekám, až dojede autokalibrace, a u první vytlačované linky na kraji ho "utřu" zalamovacím nožem.

GO TO FULL POST ➙

SnyX
Posts: 52
Joined: Thu May 28, 2015 9:53 am
Topics answered: 1
Contact: Send private message

Re: Chumacik filamentu na prvej vrstve

Tue Feb 20, 2018 11:43 am

I když to vypadá docela rozplácle, tzn. tryska dost nízko, tohle by se stát nemělo. Mě se tohle stávalo jen proto, že při nahřátí tiskárny trochu filamentu vyteče, při autokalibraci se zkroutí do chuchvalce a občas se chuchvalec nějakou dobu udrží na boku trysky, a spadne až v průběhu tisku.
Proto vždy čekám, až dojede autokalibrace, a u první vytlačované linky na kraji ho "utřu" zalamovacím nožem.

petr.s14
Posts: 14
Joined: Wed Oct 12, 2016 1:07 pm
Contact: Send private message

Re: Chumacik filamentu na prvej vrstve

Tue Mar 13, 2018 7:04 pm

Dnes jsem si všiml, že při tisku z PETG (od Průši) a výchozím nastavení Slic3rPE 1.39.1 (s novými profily z 1.39.1) se mi hotend při solid infillu (v prvních vrstvách) doslova brodí plastem a nabaluje ho na sebe. Později ten kus plastu z hotendu někam upadne a může tím i kvalitně pokazit výtisk (hlava se od něj odrazí, detekuje náraz a tak).

Domnívám se, že je potřeba ubrat plastu, ale nechápu, že se mi to děje - profily v Slic3rPE byly vždy vyladěné k dokonalosti a poslední rok a půl jsem na MK2 tiskl vždy s výchozím nastavením a v perfektní kvalitě. Teď druhý den na nové MK3 s novým Slic3rem pozoruji, že plastu je nějak moc.

Nemám tu bohužel předchozí profily, takže netuším, jestli i v nich bylo 0,45 mm (extrusion width) nebo ne.

Return to “Rady k tisku (Archiv)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests