mmusiolek
Posts: 3
Joined: Wed Nov 09, 2016 8:13 pm
Contact: Send private message

Taha material při přejezdu

Thu Sep 07, 2017 12:12 pm

Při tisku vice objektů mi začala tiskárna tahat materiál mezi objekty. Viz foto.

Ví někdo v čem by mohl být problém?

Stejný kod už byl před časem tištěn bez problému.
2017-09-07 13.44.52.jpg
2017-09-07 13.44.52.jpg (3.34 MiB) Viewed 414 times

miroslav.h4
Posts: 250
Joined: Thu Jul 07, 2016 9:23 am
Topics answered: 1
Contact: Send private message

Re: Taha material při přejezdu

Thu Sep 07, 2017 1:20 pm

Snížit teplotu, možná opatrně přidat retrakci. Ještě by to taky mohl dělat navlhlý materiál. Zabalit do igelitového pytle (ne mikroten), dobře utěsnit a přihodit sáček se suchým silikagelem nebo pár náhradních tablet do pohlcovače vlhkosti a nechat několik dní vysoušet. Můžeš taky trochu zvýšit teplotu při sušení (cca 35 až 45 °C).

martin.b6
Posts: 45
Joined: Sat Sep 24, 2016 6:41 pm
Contact: Send private message

Re: Taha material při přejezdu

Fri Sep 08, 2017 11:18 am

toto mi obcas robi u PETu , s inymi nemam problem a to aj ked dam suchy petg

mmusiolek
Posts: 3
Joined: Wed Nov 09, 2016 8:13 pm
Contact: Send private message

Re: Taha material při přejezdu

Wed Sep 13, 2017 2:33 pm

Diky zkoušel jsem snižovat teplotu až k 170 stupňům. Podstatně se to zlepsilo ale pořád obcas tahá chlupy.

Teď jsem zkoušel jinou barvu rovnou jsem dal teplotu na 195 a taky se par chlupu objevilo.

Vysušit to zkusim, ale nedávám tomu moc naději. Skladuje se to v kanclu. je tu spiše suchy vzduch než vlhko.

Zkusim ještě tu retrakci. Poradí mi někdo kde to nastavení najít ?

Díky moc.

mmusiolek
Posts: 3
Joined: Wed Nov 09, 2016 8:13 pm
Contact: Send private message

Re: Taha material při přejezdu

Wed Sep 13, 2017 3:01 pm

Jen mně zarazilo že i když jsem šel z teplotou na 170 stupňů pořad byl tisk v pořádku a neměl tendenci tuhnout a přeskakovat nebo pořádně neslepit vrstvy. Asi budu muset nekde sehnat infra teploměr jestli to čidlo třeba nekecá :(

miroslav.h4
Posts: 250
Joined: Thu Jul 07, 2016 9:23 am
Topics answered: 1
Contact: Send private message

Re: Taha material při přejezdu

Wed Sep 13, 2017 4:05 pm

lumir.k wrote:
Wed Sep 13, 2017 2:33 pm
Diky zkoušel jsem snižovat teplotu až k 170 stupňům. Podstatně se to zlepsilo ale pořád obcas tahá chlupy.

Teď jsem zkoušel jinou barvu rovnou jsem dal teplotu na 195 a taky se par chlupu objevilo.

Vysušit to zkusim, ale nedávám tomu moc naději. Skladuje se to v kanclu. je tu spiše suchy vzduch než vlhko.

Zkusim ještě tu retrakci. Poradí mi někdo kde to nastavení najít ?

Díky moc.
Přeměřit skutečnou teplotu není od věci. Termistor může kecat a neštěstí je hotovo. Nastavení retrakce v Slic3r pro MK2 a MK2S: Printer Settings -> Extruder1 -> Retraction -> Length. Pozor, nezvyšovat nad 1 mm!! Hrozí ucpání heatbreaku v extruderu a to není o co stát!!

St4ge
Posts: 4
Joined: Wed Feb 01, 2017 7:03 am
Contact: Send private message

Re: Taha material při přejezdu

Sat Oct 07, 2017 2:32 pm

Mám úplně stejný problém s taháním materiálu (PLA 210°) při přejezdech. Zkoušel jsem upravovat průtok i teplotu. Materiál je v suchu v pokojíčku. Půjčoval jsem si i teploměr, ale vše se zdá být v pořádku. Retrakci jsem zatím neupravoval, protože si myslím, že problém musí být jinde, když jsem dříve tisknul bez problémů s přednastavenou retrakcí 0,8 mm.

Mohu se zeptat jestli jste to nějak vyřešil?

Děkuji
Attachments
0-02-05-9e576ced793cde58307208beefba6af762c4aced8166cfe78da8adcf71dbbb4b_full.jpg
0-02-05-9e576ced793cde58307208beefba6af762c4aced8166cfe78da8adcf71dbbb4b_full.jpg (182.84 KiB) Viewed 223 times
0-02-05-e0c3704131f846fb40ab91d3dc87da0daed2ff21f2e6e97e199b41af03805752_full.jpg
0-02-05-e0c3704131f846fb40ab91d3dc87da0daed2ff21f2e6e97e199b41af03805752_full.jpg (181.05 KiB) Viewed 223 times

martin.m27
Posts: 3
Joined: Mon Oct 02, 2017 5:48 am
Contact: Send private message

Re: Taha material při přejezdu

Tue Oct 10, 2017 12:02 pm

Ahoj. Zatim to vyresene nemam.
Zkousel jsem merit teplotu trysky a nad 140 stupni se zacinala teplota rozjizdet o 30 vys nez ukazoval display.

Prusa poradil udelat PID kalibraci. Teplota se mi ted zda ze se stabilizovala na zpravne hodnote. Otazklou je zda mi ten IR teplomer meri korektne.

Ale jak vidim natavene dily okolo Hotendu tak si porad myslim ze ta teplota neni uplne OK viz obrazek.

Material jsem otestoval i novy ze stejnym vysledkem.


PS: Mam zmeneny nick aby to nekoho nematlo. Puvodni byl Lumir.k
Attachments
20171009_154305 (2).jpg
20171009_154305 (2).jpg (925.35 KiB) Viewed 180 times

St4ge
Posts: 4
Joined: Wed Feb 01, 2017 7:03 am
Contact: Send private message

Re: Taha material při přejezdu

Tue Oct 10, 2017 3:22 pm

Ahoj, PID kalibraci jsem zkoušel v pondělí, ale žádné zlepšení v kvalitě tisku jsem nezaznamenal. Jen mi tiskárna říká, že je teplota stabilnější, protože už neskáče. Ještě mě udivuje, že po skončení tisku vyteče z trysky tak 50 mm materiálu než se zchladí, což podle mě značí zvýšenou teplotu. Bezkontaktním teploměrem jsem naměřil méně stupňů než bylo předehřáno, ale mohl jsem vyloučit to, že se hotend přehřívá. Zkusím ješte teploměr s čidlem, pokud někde seženu. Taky moc nevěřím tomu bezkontaktu. Ještě jsem vyčistil větráčky od prachu a zkontroloval podávací kolečko filamentu - je dotažené a čisté.

Přednastavené hodnoty extruderu ve Slic3ru nebo teploty jsem nikdy nemusel měnit, ale asi budu muset.

Trochu jsem si hrál s retrakcí:
Používám filament Plasty Mladeč PLA 1,75 mm, výška vrstvy pro tento test 0,10 mm
Link na testovaný soubor:
https://www.thingiverse.com/thing:2490592
Tisknuto v měřítku 1:1 - Soubor je velmi malý. Věřím, že kdybych ho tiskl větší, tak i kvalita bude lepší.

1. zleva
základní nastavení Prusa3D Slic3r MK2 pro PLA
Retraction lenght 0,8 mm
Lift Z: 0,5 mm
Retraction speed: 35 mm/s
Extruder temp: 210°
Toto nastavení bylo vždy bez problémů, nyní přede pavučiny

2. zleva
Retraction lenght 0,9 mm
Lift Z: 0,5 mm
Retraction speed: 40 mm/s
Extruder temp: 195°

3. zleva
Retraction lenght 1,0 mm
Lift Z: 0,5 mm
Retraction speed: 60mm/s
Extruder temp: 190°

4. zleva
Retraction lenght 1,0 mm
Lift Z: 0,5 mm
Retraction speed: 80 mm/s
Extruder temp: 185°
Attachments
IMG_0519.jpg
IMG_0519.jpg (935.86 KiB) Viewed 169 times

martin.m27
Posts: 3
Joined: Mon Oct 02, 2017 5:48 am
Contact: Send private message

Re: Taha material při přejezdu

Wed Oct 11, 2017 11:05 am

Ahoj. Taky mam jen bezkontaktni a ta teplota furt lita. Snizil jsem teplotu hotendu az na 165 stupnu a zda se ze jsem dostal rozumny vysledek. Pri 175 byly jeste videt chlupy.

Zkusim objednat ten thermistor novy a uvidim jestli to pomuze.
Attachments
20171011_122054.jpg
165 stupnu
20171011_122054.jpg (3.12 MiB) Viewed 142 times
20171011_110044.jpg
175 stupnu
20171011_110044.jpg (3.3 MiB) Viewed 142 times

Return to “Original Prusa i3 MK2 (Czech / Česky)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest